9 november 2023

Alles wat je moet weten over retargeting 

Lukt het maar niet om websitebezoekers over te laten gaan naar een aankoop? In sommige gevallen is het noodzakelijk dat een bezoeker meerdere keren in contact komt met de website, voordat ze overgaan tot aankoop. Gemiddeld converteert 3% van alle website bezoekers. Retargeting kan een effectieve manier zijn om website bezoekers terug te laten keren op de website en het conversie percentage toe te laten nemen. Bezoekers die al eerder in contact zijn gekomen met je website, hebben een grotere kans om te converteren vergeleken met bezoekers die de eerste keer op de website komen. 

Wat is retargeting? 

De term ‘retargeting’ zegt het eigenlijk al een beetje. Een doelgroep wordt opnieuw benaderd. Afhankelijk van een aantal factoren, kan bepaald worden om een bepaalde doelgroep opnieuw te bereiken via advertenties. In het geval dat een bezoeker de contactpagina heeft bezocht of een product in de winkelmand heeft gedaan. Kan het aanleiding zijn om deze groep te retargeten. 

Hoe werkt retargeting? 

Bekend met het feit dat je cookies kan accepteren of afwijzen? Deze cookies zijn essentieel voor het toepassen van retargeting. Deze cookies worden gebruikt om jou als gebruiker te identificeren en volgen waar je online bent. Dit biedt de mogelijkheid om specifieke websitebezoekers te targeten en advertenties te laten zien. 

De voordelen van retargeting  

Zoals eerder besproken, is het verhogen van conversies een belangrijke reden om te kiezen voor retargeting. Maar, er zijn zeker genoeg andere redenen om te kiezen voor retargeting. Doordat er al informatie beschikbaar is over de website bezoekers, is het mogelijk persoonlijke advertenties te tonen.  Wat de kans op succes verhoogt.

Uit onderzoek blijkt dat je minimaal drie keer gezien moet hebben, voordat het opgeslagen wordt in het lange termijn geheugen. Om merkbekendheid op te bouwen, is het noodzakelijk dat de doelgroep dus regelmatig in contact komt met je merk en de website. Retargeting biedt hiervoor de mogelijkheid. 

Kies voor retargeting 

Enthousiast geworden en wil je aan de slag gaan met retargeting? Logisch, gezien de enorme effectiviteit en mogelijkheden die er zijn. Wij gaan graag met je in gesprek, om te bespreken welke mogelijkheden er zijn voor jouw bedrijf. Interesse? Klik dan hier voor het maken van een afspraak of neem hier contact op. 

Aan de slag?

Maak nu een afspraak. Zonder kosten. Zonder verplichtingen.