Automaan: de BMW en MINI specialist voor Delft, Den Haag en Rotterdam

Automaan is een universeel autobedrijf met een specialistatie in BMW en MINI.
Click2Client zorgt voor de positionering en online marktbewerking

De opdracht

Groei naar BMW en MINI specialist

Automaan uit Pijnacker is al een aantal jaren een vertrouwde relatie van ons. In de gesprekken met de heer Peter Maan, eigenaar van Automaan, kwam naar voren dat hij het rendement van zijn bedrijf wilde verhogen door zich te ontwikkelen en positioneren als BMW en MINI specialist.

Een betere werkplaatsbezetting en een hoger gemiddeld uurtarief. Hebben jullie daar als online marketing bedrijf een oplossing voor – Peter Maan

Belangrijkste kenmerken online campagne

  • Positioneren als BMW en MINI specialist
  • Moderne look & feel
  • Hoog in zoekresultaten Google
  • Gericht op de driehoek Delft, Rotterdam en Den Haag
  • Actueel en accuraat
  • Moet bezoekers activeren tot maken afspraak of vragen prijsopgave

De BMW en MINI rijder die op zoek is naar goed en betaalbaar BMW onderhoud moet Automaan snel vinden en zich vervolgens direct thuis voelen op de website.

Liefde voor BMW en MINI

Uit de gesprekken met Peter kwam zijn uitgebreide kennis van en liefde voor de merken BMW en MINI naar voren. Het was ook zijn uitgesproken wens om hier meer bekendheid aan te geven en er commercieel voordeel uit te halen.

Met een dergelijk specifiek doel als het verhogen van de bezetting, gecombineerd met een hoger gerealiseerd uurtarief, gekoppeld aan de liefde voor en kennis van BMW en MINI, daar kunnen we wat mee!

De nieuwe website van Automaan gerealiseeerd door Click2Client

Altijd goede weergave

Natuurlijk moet een website een responsive webdesign hebben. Waardoor de site aan elke gebruiker de juiste ervaring geeft op elk apparaat. Ongeacht of de site bezocht wordt met een desktop, tablet of smartphone, de site toont altijd goed.

Web- en contentbeheer

BMW en MINI website

www.BMWservicespecialist.nl en www.MINIservicespecialist.nl waren geboren, een marketing plan kon worden uitgewerkt.
De nieuwe website met een agressievere verkoop en marketing techniek zoals gebouwd voor Automaan, maakt dat Automaan zich op minimaal dezelfde wijze kan presenteren als een dealer.

www.BMWservicespecialist.nl, www.MINIservicespecialist.nl zijn het digitale commerciële visitekaartje van Automaan. Een website die BMW en MINI uitademt. Een ideaal kanaal om de kennis van en de liefde voor BMW en MINI uit te dragen.

Positieve ontvangst van de nieuwe website

Hier is niets op aan te vullen:

Positieve reactie op de nieuwe website van Automaan gerealiseerd door Click2Client

Contentbeheer door Click2Client

De site wordt continu bijgewerkt en aangepast. Niet alleen om de site actueel, veilig en snel te houden. Maar ook om steeds meer klanten te trekken en te converteren naar onderhoudsklanten.

Resultaat

Deze aanpak leidt tot een continue toestroom van nieuwe BMW en MINI klanten met een belangrijk hogere omzet per werkplaatsbezoek, een veel beter gerealiseerd uurtarief en dus een beter rendement.

Hoog in Google

Click2Client zorgt ervoor dat Automaan op Google bij zoekresultaten die te maken hebben met BMW onderhoud zo hoog mogelijk scoort.

Het resultaat: BMW en MINI klanten uit de gehele regio.

Hoog in Google met de zoekmachine campagne door Click2Client

Wat doet Click2Client voor Automaan

  • Versterking specialistisch karakter
  • Informerende functie naar alle klanten en prospects
  • Verkrijgen van nieuwe klanten
  • Het verkopen van accessoires en gadgets
  • Versterking van de identiteit

Inzet online communicatie

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Zoekmachine marketing: Google Adwords en bannercampagne
  • Website beheer
  • Bouw nieuwe website
  • Twitter
  • Facebook

Online campagne

Naast een optimale vindbaarheid op Google.nl is een aanvullende online campagne opgezet.

De online campagne is gericht op de regio tussen Den Haag en Rotterdam en op het verkrijgen van reparatie en onderhoud klanten van BMW en MINI.

Afhankelijk van de markt, concurrenten en bezettingsgraad wordt het mediabudget aangepast. Zo is Automaan in staat actief de markt de bewerken.

Google.nl bij zoekopdrachten

Bij relevante zoekopdrachten in Google.nl wordt een advertentie van Automaan getoond. Alleen in de eigen regio en alleen als gezocht wordt naar onderhoudsgerelateerde onderwerpen.

Banner advertenties

Voor verhoging van de naamsbekendheid is voor Automaan een bannercampagne ingezet.
Zou houden we Automaan Top-of-Mind.

Ook een succesvolle online campagne?

Afspraak maken om de mogelijkheden te bespreken?

Laat van u horen

Interessante dingen gezien? Afspraak maken? Stuur een bericht en we maken snel een afspraak.