4 juli 2022

Hoe verhoog je conversies?

Het is eindelijk zover, na maanden veel moeite te stoppen in het verbeteren van de online vindbaarheid. Lukt het nu om consistent veel maandelijkse websitebezoekers aan te trekken. Het volgende probleem komt nu alleen naar voren, het gebrek aan conversies. Het vergroten van het aantal conversies is essentieel voor ieder bedrijf. Daarom is het belangrijk dat gekeken wordt hoe conversies verhoogd kunnen worden op de website. In dit artikel bespreken we tips hoe jouw bedrijf conversies verder kan verhogen. 

Optimaliseren van de website 

Misschien klinkt het simpel, maar onder andere de gebruiksvriendelijkheid en het design kunnen een gigantische impact hebben om het aantal conversies toe te laten nemen. Hierbij kan gedacht worden aan het snel inladen van een website, makkelijk navigeren en call-to-action knoppen. 

Iets wat regelmatig vergeten wordt, maar zeer belangrijk is. Is het optimaliseren van landingspagina’s. Dit zijn de pagina’s waar de meeste websitebezoekers op terecht komen en verdienen dus prioriteit met optimaliseren. 

Analyseer de klantreis

Tussen een website bezoeken en een aankoop doen, zijn er veel momenten dat een bezoeker kan besluiten om af te haken. Daarom is het van belang dat de klantreis goed ingericht wordt en gekeken wordt naar de data. Het is handig om te kijken naar vragen zoals, op welke pagina’s de meeste websitebezoekers afhaken? 

Maak gebruik van A/B testen 

Bedrijven zijn altijd bezig met het analyseren en bekijken van data zodat conversies verbeterd kunnen worden. Het is raadzaam om gebruik te maken van A/B testen. Hierbij worden kleine aanpassingen gemaakt op de website, vervolgens wordt gemeten of dit zorgt voor verbeterde conversies. Dit kan gedaan worden door bijvoorbeeld de call-to-action knop op een andere plek te zetten, de pagina anders in te delen of zet het contactformulier ergens anders neer. 

Uw conversie verbeteren 

Benieuwd naar de mogelijkheden die Click2Client kan bieden voor u, om uw conversies verder te verhogen. Neem dan nu vrijblijvend contact op via het contactformulier. 

Aan de slag?

Maak nu een afspraak. Zonder kosten. Zonder verplichtingen.