Tips om in Google je lokale vindbaarheid te verbeteren

18 maart 2021

Als het gaat om de ranking in Google zijn de tips meestal vrij algemeen van aard. Google heeft zelf een paar concrete tips gegevens hoe je de lokale vindbaarheid van jouw bedrijf in Google kunt verbeteren.

Bedrijfsvermelding in Google Mijn Bedrijf claimen

Claim je bedrijfsvermelding via Google Mijn Bedrijf. Dit betreft niet alleen de bedrijfsvermelding in Google Zoeken, maar automatisch ook in Google Maps. Google heeft heel veel bedrijfsgegevens zonder dat deze gegevens ooit door die bedrijven zijn bevestigd. Door je bedrijfsvermelding te claimen en de gegevens te bevestigen, worden jouw bedrijfsgegevens door Google als kwalitatief beter en relevanter beschouwd.

Bedrijfsgegevens invullen

Daarnaast is het belangrijk om de gegevens in jouw Google bedrijfsvermelding zo compleet mogelijk in te vullen. Dit mag in ieder geval niet ontbreken:

  • je bedrijfsnaam, het liefst gelijk aan de naam op je website
  • het adres
  • je website
  • je bedrijfsactiviteiten: welke producten en/of diensten lever je
  • waarmee onderscheid je je van de concurrentie
  • kunnen klanten jouw bedrijf bezoeken of kom jij naar hen

Openingstijden bijhouden

Heb je de openingstijden in de bedrijfsvermelding ingevuld? Houd deze dan ook up-to-date, want Google hecht veel waarde aan juiste informatie. Bovendien is het voor je klanten erg gemakkelijk als ze jouw actuele openingstijden via hun mobiele telefoon op kunnen zoeken. Niets is vervelender als voor een gesloten deur staan als je denkt dat je ergens terecht kan.
Je kunt zelfs speciale of aangepaste openingstijden aangeven, bijvoorbeeld tijdens de feestdagen of vakanties. Maak hier gebruik van.

Reageer op klanten

Laat aan Google zien dat je feedback van klanten waardeert door op reviews van klanten te reageren. Dit kan via Google Mijn Bedrijf. Reageren doe je natuurlijk niet alleen voor Google. Het gesprek aangaan met jouw klant verstevigt ook de relatie met jouw klant. En jouw reacties op reviews kunnen tevens een positief signaal naar andere geïnteresseerden afgeven. Reageren op negatieve reviews is altijd goed. Tips nodig? Je vind ze hier: click2client.nl/reageren-op-een-negatieve-review

Foto’s toevoegen

Goede foto’s kunnen een klant overhalen om voor jouw bedrijf te kiezen. Als je geen foto’s in Google Mijn Bedrijf toevoegt, laat Google Maps alleen een Google Streetview afbeelding zien. Deze afbeelding zal weinig toegevoegde waarde voor een klant hebben. Daarentegen kunnen foto’s van jouw bedrijf, producten en diensten veel meer zeggen. Aangezien Google zoveel mogelijk relevante informatie aan haar zoekers wil kunnen bieden worden foto’s gewaardeerd, wat een betere ranking zal opleveren.

Aan de slag

Voor het claimen en invullen van jouw bedrijfsvermelding ga je naar Google Mijn Bedrijf en klik op ‘Nu beheren’. Heb je de bedrijfsvermelding al eens geclaimd en wil je de bedrijfsgegevens verder invullen, log dan rechts bovenin in met je Google account dat toegang heeft tot je bedrijfsvermelding en je kan aan de slag.
Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op.

Meer nieuws.

Peter luik header

Nieuwe website voor autobedrijf Peterluik.nl

De oude website van Autobedrijf Peter Luik ging er wat sleets uitzien na jarenlange dienst. Tijd dus voor een update van de website. Zo gezegd, zo gedaan.

Lees meer...

Digital adverteren outdoor

In een rap tempo worden traditionele reclamemasten langs de snelweg vervangen voor digitale snelwegreclamemasten, z.g. “Digimasten”.

Lees meer...

Nieuwe websites voor Carteam Ton de Wit en Homan

Weer 2 nieuwe "spelers" in het Carteam. Autobedrijf Ton de Wit in Oostzaan en Garage Homan in Bedum.

Lees meer...
website voor caravancenter peerdeman

Website voor Caravancenter Peerdeman

Nadat het autobedrijf een nieuwe website had gekregen, was het de beurt aan het caravancenter.

Lees meer...