Hoog in Google
Je wilt natuurlijk dat je bedrijf online goed gevonden wordt in de zoekmachine; in Nederland is dat synoniem aan Google. Dat gaat niet vanzelf. Met tijd en aandacht voor zoekmachine optimalisatie krijgt je website en bedrijf een steeds hogere plaats.
Hoog in Google
Je site staat hoog in Google bij mensen die zoeken naar wat jullie doen zoals auto-onderhoud en reparatie. In de regio waar je klanten wonen en werken.
Hoog in Google
Gericht op de je eigen regio
Bij zoekopdrachten op Google die voor je belangrijk zijn
Resultaat: een hogere naamsbekendheid, meer belletjes en e-mails maar vooral een beter werkplaatsbezetting.

Inhoud en techniek
De één kan niet zonder de ander
Voor optimale resultaten moeten de techniek en de mogelijkheden van de site in orde zijn. Dat geeft de mogelijkheden om de website zo te maken dat Google deze perfect kan verwerken.
Verdiend vs betaald
Organisch of betaald
Zoekmachine optimalisatie is erop gericht om zoveel mogelijk websitebezoekers via de normale (niet betaalde) zoekresultaten te behalen. Dit in tegenstelling tot betaald verkeer dat via advertenties de website bezoekt.
Samenspel
De som der delen
En perfect samenspel van kennis, techniek en inhoud zorgen dat je site zo hoog mogelijk in Google staat.
Hier wil ik meer van weten.
Wat is zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie wordt gebruikt om websites hoger te laten komen bij de organische (niet betaalde) zoekresultaten van Google. Vaak wordt de term "Search Engine Optimization" (SEO) gebruikt.
Zoekmachine optimalisatie is een samenspel van o.a. de inhoud van de site en de gebruikte techniek.
Als Google jouw webpagina belangrijk vindt bij een zoekopdracht dan komt de site hoger in de zoekresultaten. Dit geeft meer websitebezoekers en meer klanten.
Waarom is SEO nodig
Google beoordeelt een website op meer dan 200 punten. Op basis hiervan rangschikt Google je website binnen de zoekresultaten. Wat je ook wilt verkopen via je website, je hebt zoekmachine optimalisatie nodig om online optimaal resultaat te kunnen behalen.
Om succesvol te zijn in zoekmachine optimalisatie is kennis van doorslaggevend belang en is voorop blijven lopen noodzakelijk. Je moet weten wat de "spelregels" van Google zijn en hoe je deze kan gebruiken voor zoekmachine optimalisatie.
Dat hang er vanaf. De "basisvorm" SEO zit inbegrepen bij contentbeheer. Wil je meer dan is de vuistregel: "op hoe meer zoektermen je goed gevonden wilt worden, hoe hoger de kosten".
Hoeveel en welke factoren Google exact gebruikt is en blijft het geheim van Google. Reken op meer dan 200 punten. Om een idee te geven, zonder compleet te willen of kunnen zijn:
- Titel en omschrijving van de pagina
- URL van de pagina
- Een pagina waar de bezoeker iets aan heeft
- HTTPS verbinding
- Goede vertoning op mobiel
- Snelheid
- Google Mijn Bedrijf vermelding
- (Google) reviews
- Backlinks, links naar je site